Wcześniej, kiedy dzieci trzymały przybory do pisania w nieprawidłowy sposób, pomocą okazywało się to ćwiczenie. Przynosiło efekty jeśli wykonywane było przez dłuższy okres. Ważne jest, aby podczas nauki poprawnego trzymania przyboru do pisania dziecko nie musiało jednocześnie skupiać się na jakiejkolwiek konkretnej treści. Zmiana ruchu wymaga pełnej uwagi dziecka, dlatego ćwiczenie to powinno być wykonywane jako dodatkowe ćwiczenie w czasie wolnym.
Ćwiczenie to powinno być praktykowane tylko przy użyciu ręki, którą dziecko pisze na co dzień!
Aby wykonać to ćwiczenie, potrzebujesz drewnianej, nielakierowanej kulki o średnicy około 10 mm.
Ćwiczenie pomaga dzieciom nauczyć się używać swojego serdecznego palca jako palca podtrzymującego podczas pisania. Jeśli środkowy palec pozostanie na wierzchu długopisu lub ołówka, powstanie przerwa po boku, ponieważ palec serdeczny i mały trzymają koralik. Długopis nie może być utrzymany stabilnie i pisanie staje się praktycznie niemożliwe bez utraty narzędzia.
Dzięki ćwiczeniom z koralikiem dziecko skutecznie znajduje chwyt trójpalcowy, który pozwoli mu na swobodne trzymanie długopisu i pisanie bez napięcia.