Ołówek Jumbo Grip
Ołówki grafitowe i kolorowe Jumbo Grip, ołówek z mechanizmem skręcania o trójkątnym profilu oraz szkolne pióro wieczne Faber-Castell posiadają wiele cech, które zapewniają dzieciom wsparcie podczas procesu nauki pisania. Dużą zaletą wszystkich przyborów do pisania jest trójkątny kształt, który gwarantuje najlepszy możliwy kontakt między palcami a długopisem lub ołówkiem. W przypadku okrągłych długopisów lub ołówków, oś obrotu musi również być ustalona, co powoduje dodatkowe napięcie w dłoni. Zmiany kierunku, wywieranie nacisku i chwyt długopisu/ołówka są bardziej zrelaksowane podczas rysowania i pisania przy użyciu trójkątnych długopisów i ołówków.
Ołówek Scribolino twist
Ergonoma ołówka ze skręcanym mechanizmem wspiera dzieci w zadaniach z zakresu grafomotoryki i motoryki pisania, zarówno dla osób praworęcznych, jak i leworęcznych.
- Stabilny, miękki i dodatkowo gruby wkład o średnicy 1,4 mm, umożliwiający praktykę pisania bez kłopotliwego temperowania.
- "Amortyzator" (= zintegrowana sprężyna) kompensuje nadmierny nacisk, co zapobiega łamaniu wkładu.
- Ergonomiczny trójkątny profil wspierający chwyt trójpalcowy.
- Kształt o symetrii obrotowej, odpowiedni zarówno dla osób prawo- jak i leworęcznych.
- Intuicyjne oznaczenia kolorów na palec wskazujący i kciuk, które wymagają chwytu trójpalcowego, ale nie powodują kurczenia się dłoni, co pozwala na indywidualny chwyt.
- Przyjemny, antypoślizgowy materiał zapewniający zrelaksowany chwyt.
- Wytrzymały mechanizm ze skręcaniem do precyzyjnego wydłużania wkładu.
Pióro szkolne Scribolino
Ołówki, długopisy i pióra wieczne przeznaczone do pomocy dzieciom w nauce pisania muszą mieć ergonomiczny kształt, który wspiera umiejętność pisania i grafomotoryczne umiejętności w najlepszy możliwy sposób. Jednocześnie jednak powinny zapewniać wystarczającą swobodę, aby dzieci mogły nauczyć się doskonałego chwytu trójpalcowego dostosowanego do ich konkretnej dłoni. To sprawia, że rysowanie i nauka pisania stają się zabawą i co więcej, skuteczną nauką! Dobre pióro wieczne do nauki pisania powinno mieć następujące cechy.
- Część pisaka musi mieć końcówkę z irydem, aby wytrzymać silne naciski.
- "Stopka" w kierunku końcówki pomaga dziecku nie pozycjonować palców zbyt daleko do przodu i zapewnia kąt pisania wynoszący około 45 stopni. Dzięki temu końcówka płynnie ślizga się, palce nie zasłaniają końcówki do pisania i umożliwiają niezbędną koordynację wzrokowo-ruchową.
- Strefa chwytu nie powinna mieć trzech wgłębień, ponieważ mogą one powodować większe skurcze ręki. W kontekście ergonomicznej strefy chwytu prawdziwe jest to: jak najmniej i tyle, ile to konieczne. Wklęsłość lub "rzutka" jest istotna tylko dla palca wskazującego jako ustalonej pozycji; zapewnia to jak najlepsze zmiany kierunku i zmienność nacisku. Palec środkowy nie wymaga wklęsłości na spodzie - najlepiej sprawdza się gładka powierzchnia, dzięki której może leżeć pod piórem pod odpowiednim kątem. Wklęsłość mogłaby zmieniać położenie nadgarstka, łokcia i ramienia, powodując napięcie w dłoni piszącej! Kciuk również nie potrzebuje wklęsłości - powinien być pozostawiony swobodnie, aby znalazł pozycję chwytu, która mu najbardziej odpowiada.
- Strefa chwytu zaprojektowana asymetrycznie, aby odpowiadała preferencjom dziecka w kwestii dłoni.
- Możliwość uzupełniania standardowymi wkładami atramentowymi, posiada okienko do sprawdzania poziomu atramentu.
- Korpus powinien uniemożliwiać dziecku wydłużanie go za pomocą nakrętki. Zapobiega to negatywnemu efektowi dźwigni i niepotrzebnemu zaangażowaniu mięśni.
- Wbudowany "hamulec przewracania".