Ergonomiczne przybory do pisania

Ergonomiczne przybory do pisania

Wszystkie akcesoria do pisania od Faber-Castell zostały zaprojektowane z myślą o ergonomii, aby idealnie dopasować się do dłoni dzieci, zarówno leworęcznych, jak i praworęcznych.

Ołówek Jumbo Grip

Ołówki grafitowe i kolorowe Jumbo Grip, ołówek z mechanizmem skręcania o trójkątnym profilu oraz szkolne pióro wieczne Faber-Castell posiadają wiele cech, które zapewniają dzieciom wsparcie podczas procesu nauki pisania. Dużą zaletą wszystkich przyborów do pisania jest trójkątny kształt, który gwarantuje najlepszy możliwy kontakt między palcami a długopisem lub ołówkiem. W przypadku okrągłych długopisów lub ołówków, oś obrotu musi również być ustalona, co powoduje dodatkowe napięcie w dłoni. Zmiany kierunku, wywieranie nacisku i chwyt długopisu/ołówka są bardziej zrelaksowane podczas rysowania i pisania przy użyciu trójkątnych długopisów i ołówków.

Ołówek Scribolino twist

Ergonoma ołówka ze skręcanym mechanizmem wspiera dzieci w zadaniach z zakresu grafomotoryki i motoryki pisania, zarówno dla osób praworęcznych, jak i leworęcznych.
  1. Stabilny, miękki i dodatkowo gruby wkład o średnicy 1,4 mm, umożliwiający praktykę pisania bez kłopotliwego temperowania.
  2. "Amortyzator" (= zintegrowana sprężyna) kompensuje nadmierny nacisk, co zapobiega łamaniu wkładu.
  3. Ergonomiczny trójkątny profil wspierający chwyt trójpalcowy.
  4. Kształt o symetrii obrotowej, odpowiedni zarówno dla osób prawo- jak i leworęcznych.
  5. Intuicyjne oznaczenia kolorów na palec wskazujący i kciuk, które wymagają chwytu trójpalcowego, ale  nie powodują kurczenia się dłoni, co pozwala na indywidualny chwyt.
  6. Przyjemny, antypoślizgowy materiał zapewniający zrelaksowany chwyt.
  7. Wytrzymały mechanizm ze skręcaniem do precyzyjnego wydłużania wkładu.

Pióro szkolne Scribolino

Ołówki, długopisy i pióra wieczne przeznaczone do pomocy dzieciom w nauce pisania muszą mieć ergonomiczny kształt, który wspiera umiejętność pisania i grafomotoryczne umiejętności w najlepszy możliwy sposób. Jednocześnie jednak powinny zapewniać wystarczającą swobodę, aby dzieci mogły nauczyć się doskonałego chwytu trójpalcowego dostosowanego do ich konkretnej dłoni. To sprawia, że rysowanie i nauka pisania stają się zabawą i co więcej, skuteczną nauką! Dobre pióro wieczne do nauki pisania powinno mieć następujące cechy.

  1. Część pisaka musi mieć końcówkę z irydem, aby wytrzymać silne naciski.
  2. "Stopka" w kierunku końcówki pomaga dziecku nie pozycjonować palców zbyt daleko do przodu i zapewnia kąt pisania wynoszący około 45 stopni. Dzięki temu końcówka płynnie ślizga się, palce nie zasłaniają końcówki do pisania i umożliwiają niezbędną koordynację wzrokowo-ruchową.
  3. Strefa chwytu nie powinna mieć trzech wgłębień, ponieważ mogą one powodować większe skurcze ręki. W kontekście ergonomicznej strefy chwytu prawdziwe jest to: jak najmniej i tyle, ile to konieczne. Wklęsłość lub "rzutka" jest istotna tylko dla palca wskazującego jako ustalonej pozycji; zapewnia to jak najlepsze zmiany kierunku i zmienność nacisku. Palec środkowy nie wymaga wklęsłości na spodzie - najlepiej sprawdza się gładka powierzchnia, dzięki której może leżeć pod piórem pod odpowiednim kątem. Wklęsłość mogłaby zmieniać położenie nadgarstka, łokcia i ramienia, powodując napięcie w dłoni piszącej! Kciuk również nie potrzebuje wklęsłości - powinien być pozostawiony swobodnie, aby znalazł pozycję chwytu, która mu najbardziej odpowiada.
  4. Strefa chwytu zaprojektowana asymetrycznie, aby odpowiadała preferencjom dziecka w kwestii dłoni.
  5. Możliwość uzupełniania standardowymi wkładami atramentowymi, posiada okienko do sprawdzania poziomu atramentu.
  6. Korpus powinien uniemożliwiać dziecku wydłużanie go za pomocą nakrętki. Zapobiega to negatywnemu efektowi dźwigni i niepotrzebnemu zaangażowaniu mięśni.
  7. Wbudowany "hamulec przewracania".