Jak narysować wojownika ze świata fantasy krok po kroku

  • Adults 
  • Teenagers 
Potrzebujesz:

Kredki ołówkowe Art Grip Aquarelle,  India Ink Pitt Artist Pen S, ołówek grafitowy Grip 2001 2B, pędzel.  


Co lepiej pasuje do tematu fantasy niż odważny wojownik, który z mieczem w dłoni przeżywa ekscytujące przygody z ziejącymi ogniem smokami i potężnymi czarodziejami? 

Bohater zamierza podążyć wąską ścieżką do ciemnego zamczyska. Niebezpieczeństwa mogą na niego czyhać na każdym kroku, dlatego jego mięśnie są napięte, a plecy pochylone. Stoi pewnie na szeroko rozstawionych nogach, w rękach trzyma miecz i tarczę – jest gotów do walki.

Krok 1

Aby narysować tego poszukiwacza przygód, najpierw wykonaj wstępny szkic na papierze rysunkowym A4. Najlepiej zacząć od prostego zarysu figury, a zaznaczyć stawy. To bardzo ważne, żeby już w początkowym etapie pracować nad właściwym ułożeniem kończyn. Dzięki temu można uzyskać najbardziej naturalną pozę. Rysunek nie powinien całkowicie wypełniać kartki A4, w przeciwnym razie nie będzie wystarczająco dużo miejsca na uwzględnienie tła.

Krok 2

Dodaj postaci nieco więcej głębi za pomocą podstawowych kształtów geometrycznych, takich jak walce. Dorysuj także tarczę, miecz i ręce w uproszczonej formie. Podczas szkicowania upewnij się, że rysujesz kształty w taki sposób, aby zbyt wiele linii nie nachodziło na siebie w jednym punkcie. Zaakcentuj ciężar miecza poprzez ugięcie nadgarstka.

Krok 3

Teraz dorysuj wojownikowi włosy i zbroję oraz dopracuj szczegóły miecza i tarczy. Jeśli nowe elementy nakładają się na siebie, tworząc wrażenie chaosu w rysunku, możesz trochę poprawić pozycje kończyn. Nadgarstek ręki trzymającej miecz jest wyprostowany,  żeby  wojownik mógł wykorzystać całą siłę ramienia.  

Krok 4

Dokończ postać tak, jak pokazano na rysunku. Właśnie ukończyłeś swój wstępny szkic! To pomoże Ci lepiej ocenić, które obszary w kolejnych etapach powinny być słabiej lub mocniej pokolorowane kredkami, żeby nadać postaci wrażenie głębi. Ułatwi to również wybór najbardziej odpowiedniego wyrazu twarzy lub zdecydowanie, jak dokładnie narysować szew widoczny na dolnej części kaftana (fartuchu ochronnym).

Krok 5

Możesz teraz dokonać poprawek w szkicu wstępnym. Nasz wojownik jest jednak nieco smuklejszy, a miecz i tarcza nakładają się na siebie sprawiając, że jego pozycja obronna jest bardziej wiarygodna. Ramię jest natomiast lekko odwrócone w stronę widza, co podkreśla dynamiczną pozę. Do przeniesienia postaci na arkusz papieru akwarelowego A4 użyj papieru grafitowego. 

Krok 6

Zalecamy umieszczenie papieru akwarelowego na nieużywanym arkuszu papieru. Zapobiegnie to odciskaniu się struktury, na której położony jest papier (np. panel stołu). Kiedy krawędzie zostały już pogrubione cienkopisem, zamaluj wydzielone powierzchnie za pomocą kredek akwarelowych Art GRIP. W tym celu trzymaj kredkę pod bardzo płaskim kątem i ostrożnie przesuwaj ją po papierze, aby wypełnić poszczególne obszary. W razie potrzeby należy od czasu do czasu naostrzyć ołówek. Aby uzyskać większe wrażenie głębi i trójwymiarowości, można zmniejszyć lub zwiększyć intensywność kolorów w określonych punktach. Różnicę w nakładaniu koloru można dostrzec na tarczy i włosach, na których zastosowano technikę malowania mokrym pędzlem. Metoda ta umożliwia tworzenie niezliczonych struktur powierzchni.

Krok 7

Następnie zamaluj wszystkie elementy rysunku, jak pokazano na ilustracji. Nie zapomnij o zmianie intensywności kolorów. Możesz odwołać się do swojego wstępnego szkicu ołówkiem (krok 4), aby zobaczyć, gdzie powinny znajdować się ciemniejsze obszary. Możliwość malowania wodą po kredkach akwarelowych Art GRIP oznacza, że możesz z łatwością zmieszać ze sobą 8 wybranych kolorów, aby uzyskać wiele nietypowych odcieni, jak widać na butach i paskach.

Krok 8

Na nowym arkuszu papieru rysunkowego DIN A4 wykonaj wstępny szkic tła. Narysuj zamek, do którego prowadzi kręty i stromy szlak. Zamek powinien wzbudzać grozę, rozciągnij go więc na wysokość i narysuj wiele ostro zakończonych wieżyczek.

Krok 9

Ten krok zakłada umiejscowienie ciemnego zamku za lepiej widoczną ścieżką i przeniesienie go do ostatecznego formatu dostosowanego do rozmiaru postaci za pomocą siatki. Aby to zrobić, narysuj ponownie zamek w odpowiedniej pozycji na nowym arkuszu papieru akwarelowego A4. Jeśli położysz wstępny szkic z kroku 5 na swoim rysunku, możesz zobaczyć, czy uwzględniłeś ścieżkę w całości na pierwszym planie i jak szeroka musi być, aby było ją widać za postacią.

Krok 10

Kolorując tło kredkami akwarelowymi, najlepiej wybrać kolory uzupełniające się nawzajem, aby wzmocnić atmosferę surrealizmu. Nałożenie „suchego” koloru (kredką, bez malowania wodą) na papier akwarelowy dodaje ścieżce i skałom na pierwszym planie pożądaną szorstką strukturę. Dopracuj ścieżkę, używając małej ilości wody. Następnie pokoloruj chmury za pomocą kredek akwarelowych i przejedź po nich zwilżonym pędzlem.

Krok 11

Gdy tylko powierzchnie chmur wyschną, nałóż trochę czerwieni wokół zamku. Taki zabieg nada rysunkowi atmosferę niepokoju.