Podstawowe techniki z użyciem naszego markera akwarelowego.

Nowy pisak akwarelowy dla artystów Albrechta Dürera to nowoczesne pojęcie malarstwa akwarelowego: wysokiej jakości narzędzie do rysowania, które wspiera spontaniczne szkicowanie, a także malowanie akwarelami. Farba na bazie wody jest zawsze gotowa i doskonale nadaje się do używania z wodą. Jakość to nasz nadrzędny cel. Dlatego pisak akwarelowy dla artystów wyróżnia się wysoką pigmentacją i dużą odpornością na działanie światła. Kolory odpowiadają systemowi kolorów Faber-Castell i dlatego można je niezawodnie łączyć z innymi ołówkami artystycznymi od Faber-Castell. Wielofunkcyjność pisaka akwarelowego Albrechta Dürera przekonuje przede wszystkim podczas podróży. Każdy, kto lubi uchwycić wrażenia w trakcie podróży, z pewnością sięgnie po ten pisak z ochotą. Dwa rodzaje końcówek - pędzelkowa i z włókniny - oferują artystom elastyczność w indywidualnym stylu rysowania. Farba nadaje rysunkom i szkicom dynamikę, którą można wzmocnić, malując wodą.

Nowy marker akwarelowy Albrechta Dürera to nowoczesna definicja malarstwa akwarelowego: wysokiej jakości przyrząd do rysowania, które wspiera spontaniczne szkice i malowanie akwarelami. Tusz na bazie wody jest zawsze gotowy do użycia i doskonale nadaje się do mieszania z wodą.

Jakość to nasza maksyma. Markery akwarelowe wyróżniają się wysoko napigmentowanym tuszem i odpornością na światło. Paleta kolorów jest zgodna z systemem kolorystycznym Faber-Castell, dzięki czemu można je swobodnie łączyć z innymi produktami artystycznymi Faber-Castell. Wszechstronność markera akwarelowego Albrecht Dürer przekonuje przede wszystkim podczas podróży. Każdy, kto lubi robić wrażenia w drodze, z przyjemnością sięgnie po ten pisak. Dwie końcówki – miękka pędzelkowa do dynamicznych szkiców i kolorowania oraz wytrzymała fibrowa do podkreśleń, rysowania detali oraz precyzyjnych linii i konturów. Atrament nadaje rysunkom i wstępnym szkicom wysoką dynamikę, która jest intensyfikowana przez malowanie wodą.


 

Odpowiedni papier

Dobre rezultaty rysowania zależą w dużej mierze od użytego papieru. Dla uzyskania optymalnego efektu zalecamy papier akwarelowy firmy Canson Montval (300g/m2 – drobnoziarnisty) oraz Hahnemühle Fine Art Britannia (300g/m2 tłoczony na gorąco). Oba składają się z papieru celulozowego i wspierają dobrą rozpuszczalność atramentu w wodzie. Podkładki akwarelowe mają klejone krawędzie, co pozwala na wygładzenie papieru. Poszczególne arkusze należy zamocować na podkładce przed rozpoczęciem malowania. Im wyższa gramatura papieru, tym bardziej płaska powierzchnia do malowania. Marker akwarelowy Albrechta Dürera nie przebija przez papier, więc obie strony mogą zostać wykorzystane.


Mieszanie kolorów z wodą

Mieszanie kolorów

Nakładanie na siebie warstw kolorów na sucho daje efekt mieszania kolorów z ostrymi krawędziami i kształtami. Przezroczystość tuszu pozwala na prześwitywanie niższej warstwy koloru, a tym samym pozwala na zabawę mieszaniem różnych odcieni. W zależności od kolejności w której zostały nakładane, można uzyskać różne rezultaty kolorystyczne. Także żółty nałożony na niebieski, daje inny rezultat niż niebieski nałożony na żółty.

Mieszanie kolorów z wodą

Za pomocą pędzla i wody, kolory mogą się ze sobą łączyć i mieszać. Krawędzie i linie rysunku mieszają się, gdy zostają połączone z wodą i pozostawiają malownicze powierzchnie o typowym wyglądzie akwareli.

Rozrabianie koloru na oddzielnym kawałku papieru
Podczas malowania akwarelami możliwe jest, że kolor nie będzie miał takiej intensywności lub głębi, jakiej byśmy sobie życzyli. To żaden problem, ponieważ dodatkowy kolor można szybko rozrobić na oddzielnym kawałku papieru i nanieść dodatkową warstwę nawet ma mokrej powierzchni

Rada

Jeżeli końcówka jest ubrudzona i zawiera pozostałości innych kolorów, może być z łatwością wyczyszczona papierowym ręcznikiem.

Kreskowanie krzyżowe

Kreskowanie

Natężenie oświetlenia obiektów jest zdefiniowane artystycznie, gdy wykorzystywane jest kreskowanie. Intensywność linii, przerw pomiędzy nimi i dynamika określają wygląd. Im bliżej siebie znajdują się linie, tym ciemniejszy i bardziej intensywny jest efekt kolorystyczny

W przypadku kreskowania krzyżowego, linie nachodzą na siebie pod różnymi kątami. Różne odcienie i cieniowanie określają grubość, kolor i chromatyczność.

Kreskowanie kształtu
Kreskowanie kształtu nabierają indywidualnego konturu obiektu tzn. biegną równolegle do niego.
Gradienty

Techniki akwarelowe

Pisaki akwarelowe Albrecht Dürer dają artystom swobodę stosowania wszelkich nowoczesnych technik akwarelowych. Pigmenty tuszu doskonale rozpuszczają się i rozprowadzają w wodzie, zmieniając powierzchnie i linie w imponujące obrazy akwarelowe.

Nakładanie dwóch kolorów na sąsiadujące ze sobą obszary, a następnie mieszanie tych dwóch obszarów za pomocą mokrej szczotki pośrodku, daje płynne wzory gradientu i genialnie zmieszane kolory.


Butelka z wodną mgiełką

Ekstrawaganckie efekty, a także interesujące mieszaniny kolorystyczne mogą powstać po natryskiwania rysunku wodą z butelki ze sprayem. Selektywnie namoczone kolory wzbogacają dzieło o nutę spontaniczności i dodają mu życia.


Namaczanie wyschniętych kolorów

Piękne efekty akwareli można również uzyskać za pomocą mokrego pędzla do ponownego namoczenia kolorów, które lekko wyschły.


Laserunek

W tym przypadku kilka cienkich warstw kolorów układa się jedna na drugiej. Każda warstwa musi najpierw wyschnąć przed nałożeniem kolejnego koloru. Ponieważ akwarele są przezroczyste, nakładające się na siebie kolory mieszają się, tworząc nowe barwy. Malowanie laserunkiem daje efekt głębi obrazu warstwa po warstwie

Technika wet-on-wet


Każdy malarz akwarelowy zna i kocha tę technikę malarską. Najpierw papier jest dobrze zwilżony czystą wodą. Następnie nakłada się kolor, a tusz rozprowadza się natychmiastowo po całej mokrej powierzchni.

Technika z wykorzystaniem soli

Technika z wykorzystaniem soli zapewnia wspaniałe tekstury. Posypany grubą solą mokry obraz intensywnie absorbuje wodę i kolor i łatwo ją usunąć po całkowitym wyschnięciu

Częściowo rozmyte kolory

Specjalne techniki z wykorzystaniem pędzla wodnego

Pędzel wodny Faber-Castell jest idealnym towarzyszem dla pisaków akwarelowych, aby zrealizować wszystkie opisane techniki nawet w podróży. Obrazy mogą dodatkowo stać się bardziej żywe i wyjątkowe wykorzystując dalsze techniki.


Ekscytujący efekt można otrzymać z połączenia nierozpuszczonego tuszu i rozpuszczonym. Częściowo rozpuszczony w wodzie kolor można rozmyć za pomocą pędzla wodnego i nadać obrazowi szczególnej dynamiki.

Technika suchego pędzla (granulacja)


Farbę nakłada się powierzchownie za pomocą prawie suchego pędzla, pigmenty pozostają na górnej warstwie papieru. Ta technika sprawdza się bardzo dobrze przy wykorzystaniu teksturowanego papier.

Technika Scrapingu

Nasadka w kształcie litery V, pozwala przesuwać po papierze nawodnioną farbę, tworząc przy tym nietypowe struktury. Zupełnie jak z wykorzystaniem noża do malowania.

Technika przeciągania

Specjalne rowki na nasadce są idealne do tworzenia kreatywnych efektów: po wilgotnym papierze można przeciągać nasadkę, aby dodać mocne akcenty do obrazu z wzorami linii w różnych formach.

Maskowanie

Płyn maskujący chroni obszary, które powinny pozostać w tym samym kolorze co papier. Za pomocą pędzla nanosi się go na samym początku na części obrazu, które powinny być chronione, a następnie pozostawia do wyschnięcia. Po skończonej pracy i wyschnięciu obraz można palcem ostrożnie usunąć płyn maskujący.


Sklepy artystyczne oferują biały i niebieski płyn maskujący. Różnica polega tylko na lepszej widoczności zamaskowanych powierzchni. Jest to więc kwestią czystego gustu, jaki kolor maskujący preferuje artysta.

Pitt Artist Pen

Miksowanie przyborów

Dzięki połączeniu pisaków akwarelowych Albrecht Dürer z innymi przyborami malarskimi i rysunkowymi powstają niesamowite kompozycje obrazkowe.

Pisak Pitt Artist Pen z sodpornym na światło indyjskim tuszem jest idealny do stawiania wyraźnych linii i akcentów na wysuszonych akwarelach. Ponieważ atrament jest wodoodporny, szkice przygotowane pisakiem Pitt Artist Pen pozostają wyraźne nawet po kolejnym malowaniu akwarelami. Cienkopis Pitt Artist Pen z różnymi rozmiarami końcówek i pędzel Pitt Artist Pen z elastyczną końcówką wzbogacą styl rysowania każdego artysty.


Ołówki Castell 9000

Akwarelowe obrazy połączone z ołówkiem zachwycają elegancją. Rysunki wykonane ołówkiem na wyschniętej akwarelowej pracy "elegancji i subtelnej żywiołowości".